Úvod » Študovňa » Plus » Infozóna ASP » Prezidentka SR Z. Čaputová včera podpísala novelu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke
Infozóna ASP
Informácie, zaujímavosti, oznamy a rady.
Články z oblasti cestnej premávky a dopravy
Prezidentka SR Z. Čaputová včera podpísala novelu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke
Zákon, ktorý bol parlamentom prerokovaný a schválený dňa 16.10.2019 na 51. schôdzi NR SR v rámci plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2019, okrem iného prináša implementáciu európskych predpisov do tunajšej právnej úpravy a nadobudne účinnosť dňa 1. januára 2020.
V dôvodovej správe sa uvádza, že dôvody prijatia zákonnej úpravy sú nasledovné:
zabezpečiť implementáciu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/858 z 30. mája 2018 o schvaľovaní motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, ako aj systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre takéto vozidlá a o dohľade nad trhom s nimi, ktorým sa menia nariadenia (ES) č. 715/2007 a (ES) č. 595/2009 a zrušuje smernica 2007/46/ES [ďalej len „nariadenie (EÚ) 2018/858“]. Týmto nariadením sa zároveň zrušuje smernica Európskeho parlamentu a Rady 2007/46/ES z 5. septembra 2007, ktorou sa zriaďuje rámec pre typové schválenie motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá v platnom znení [ďalej len „smernica 2007/46/ES“] transponovaná nariadením vlády Slovenskej republiky č. 140/2009 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o typovom schvaľovaní motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá v znení neskorších predpisov (ďalej len „nariadenie vlády SR č. 140/2009 Z. z.“). Smernica 2007/46/ES bude s účinnosťou od 1. septembra 2020 nahradená priamo uplatniteľným nariadením (EÚ) 2018/858 a nariadenie vlády SR č. 140/2009 Z. z. bude k tomuto dňu zrušené,
zabezpečiť úplnú transpozíciu smernice Rady 96/53/ES z 25. júla 1996, ktorou sa v Spoločenstve stanovujú najväčšie prípustné rozmery niektorých vozidiel vo vnútroštátnej a medzinárodnej cestnej doprave a maximálna povolená hmotnosť v medzinárodnej cestnej doprave, keďže táto smernica bola zmenená
rozhodnutím Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/984 z 5. júna 2019, ktorým sa mení smernica Rady 96/53/ES, pokiaľ ide o lehotu na vykonávanie osobitných pravidiel týkajúcich sa maximálnej dĺžky pre kabíny, ktoré majú lepšie aerodynamické vlastnosti, energetickú účinnosť a sú bezpečnejšie, a
nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1242 z 20. júna 2019, ktorým sa stanovujú emisné normy CO2 pre nové ťažké úžitkové vozidlá a menia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a (EÚ) 2018/956 a smernica Rady 96/53/ES,
zosúladiť niektoré ustanovenia zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o prevádzke vozidiel“) s judikatúrou Súdneho dvora Európskej únie, najmä s rozsudkom Súdneho dvora (štvrtá komora) z 24. januára 2019 vo veci C-326/17,
riešiť problematiku podmienok prevádzky vozidiel v cestnej premávke v súlade s požiadavkami novej legislatívy Európskej únie a s prihliadnutím na poznatky a skúseností nadobudnuté v procese aplikácie v súčasnosti platného zákona o prevádzke vozidiel,
sprievodné novely súvisiacich zákonov v čl. II až IV, a to zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 253/2015 Z. z. a zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Navrhuje sa, aby návrh zákona nadobudol účinnosť dňom 1. januára 2020 okrem ustanovení súvisiacich s implementáciou nariadenia (EÚ) 2018/858, ktoré majú účinnosť dňom 1. septembra 2020, čím sa zároveň zabezpečí dostatočne dlhá doba na oboznámenie sa s navrhovaným zákonom.
... článok pokračuje,
avšak pre zobrazenie jeho ďalšieho obsahu sa musíte najprv prihlásiť!
Prosím, prihláste sa do svojho užívateľského účtu. Sprístupní sa Vám tak celý obsah tohto portálu!